تاریخچه ی سیزده بدر

بی خیـــــــــــــــال دنیا دنیا مـــــــال توست

غم دنیا رو نخور دنیا که ارزش نداره

تاریخچه ی سیزده بدر

سلام دوستان ! امروز ۱۳ فروردین خدمتتون رسیدیم با گزارشی ویژه از سری گزارشات ویژه و این بار در رابطه با ۱۳ بدر و فواید آن
هم اکنون ارتباطی تلفنی برقرار کردیم با آقای “کارنشناس” برنامه در خصوص علل ۱۳ بدر و حقایق نهفته برآن ! با هم گوش جان میسپاریم به ارتباطات ما با اون :

بـوووووووق … … بوووووووووووووق … … بووووووووووووووق …
- الو ؟
- الو ، آقای کارنشناس ، شمایید ؟ ما از بخش خبری مزاحمتون میشیم
- نه ، من بچه شم … بابا خوابه !
- ساعت ۱۲ ظهر چه خوابی ؟ عزیزم ، بیدارش می کنی ؟
- باشه …
( … …
- بابایی ، بیدار شو … بابایییی
- گُم شو پدر سگ ! چُرتمو پاره کردی
- من چکار کنم خب … آقاهه با تو کار داره ، میگه از خبره
- ئه ؟؟ چرا زودتر نگفتی ، اون شونه رو بده من ! … )
اهم … با سلام خدمت همه ی شما حضار محترم و با عرض تبریک به مناسبت سیزده بدر و همچنین خوشحالم از اینکه آدم میتونه در این هوای پاک و صاف به دامن طبیعت پناه ببره و اینا . در خدمتتونم

- آقای کارنشناس ، میشه در مورد این روز و تاریخچه ی اون بیشتر واسمون توضیح بدین تا از سخنان گهربار شما فیضی ببریم ؟
- بله ، چرا نمیشه …
- …
- …
- خب ؟ توضیح بدین دیگه ؟

- آها ! عرضم به حضورتون که شاعر بلند قد و جفنگ پرداز ایران در این زمینه قطعه شعری بس باشکوه ناک دارند که قسمتی از اون رو میخونم براتون :
سیزده بدر … سیـــــزده بدرررر ، ســـــااااال دگــــــر … ایشالا خونه ی شوهر !!
البته به فکر آقایون هم بوده که انتهاش به صورت “خونه ی همسر” به اتمام میرسه ، اما با آمار ترشیدگیه روز افزون در زمان ما ، امروزه به جای خونه ی شوهر و همسر ، با واژه ی ” همچنان خونه ی پدر ” این غزل خاتمه پیدا می کنه
طی یک رسم قدیمی، همراه خوندنِ این قصیده باید شروع به گره زدنِ سبزه بنماییم تا آرزومون مستجاب شه ! یادش بخیر … زمانِ جوونیمون ازین گره ها زیااااد زدیم و بلاخره بعد از چند سال تلاش خانومم نصیبم شد ! چه خوش گفت آنکس که گفت بگرد که سرانجام میابی … هییییی … رفتم به اون دوران !!

- خب میشه بگین ۱۳ بدر از کِی آغاز شده و چی شد که به این اسم معروف شد ؟

- خدمتتون عرض کنم که واژه ی ۱۳ بدر یه واژه ی لاتینه که به زبان ما راه یافته که زمون قدیم به جای گردش به کار میرفت . مثلاً هربار که می خواستن برن گردش و هواخوری ، میگفتن وی وانت گو تو ۱۳بدر !
بعد ها طی جنگهایی سخت در زمان باستان ، ایرانیان، ۱۳ بدر را به غنیمت گرفتند و خارجی ها رو مجبور به استفاده از واژه ی پیک نیک کردند ! بگذریم که بعدها ایرانی ها واژه ی پیک نیک رو پس گرفتند و روی گاز پیک نیک خودشون به کارش بردند . اما خارجی ها پینگ پونگ رو اختراع کردند و ایرانی ها به عنوان تلافی کینگ کونگ رو فرستادند به جنگـ…

- اهم ، خیلی ممنونم از توضیحات خیلی کاملتون ، حالا اگه میشه چه توصیه هایی به خانواده ها برای خوش تر گذروندنِ این روز دارید ؟

- توصیه میگنم خانواده ها هرجا میخوان برن ، برن . اما جایی برن که توالت داشته باشه حتماً ! سال پیش یه جا رفتیم جاتون خالی بس سرسبز ! هوا صاف و تمیز ، اما نمیدونم چی شد که به سرمون زد ناهار با خودمون لوبیا ببریم ! خوردیم و بعد از بازی وسطی ( به اصرار بچه ها ) گلاب به روتون دیدیم دلمون همچین درد گرفته بد جور !
اینور رو بگرد ، اونور رو بگرد ، مگه لامصب مستراح پیدا میشد ؟ خلاصه یه چاله کندیم و …

“بووق بووق بووق بووق بووق”

- ئه ، دوستان عزیز ، خوشبختانه ارتباط ما با آقای کارنشناس قطع شد ، همکاران دارند تلاش می کنند که این ارتباط همچنان قطع بمونه !
امیدواریم سیزده بدری خوب و شاد در پیش رو داشته باشید
این بود گزارش این بخش خبری ، با اجازه ی همتون خانوم بچه ها رو برداریم بریم یه جا که توالت داشته باشه ! خدافظ …



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ساعت 22:30 توسط زهره |