جالب

بی خیـــــــــــــــال دنیا دنیا مـــــــال توست

غم دنیا رو نخور دنیا که ارزش نداره

جالب

جوانترين مربي يوگا


 


جوانترين مربي يوگاي دنيا يعني شروتي پندي هندي، تنها 6 سال سن دارد و دو سال است که به شاگرادنش آموزش يوگا مي دهد.
استعداد اين مربي بيش از حد جوان را مربي 67 ساله اش کشف کرد و شروتي 6 ساله حالا کلاس يوگاي خود را در ساعت 5:30 دقيقه  صبح شروع مي کند.
شاگردان شروتي از تاجر و معلم گرفته تا خانه دار و بازنشسته با اشتياق سر کلاس مربي جوانشان حاضر مي شوند.
 


 
جوانترين مديرعامل

 

 
سيندهوجا راجارامان هم تنها با 14 سال سن، عنوان جوانترين مديرعامل دنيا را به خود اختصاص داده است. اين دختر دانش آموز بر شرکت فعال در زمينه  انيميشن مديريت مي کند؛ شرکتي که پدرش در اکتبر سال 2010 آن را راه اندازي کرد.
وي هم به مدير بودن خود افتخار مي کند و هم به انيماتور بودن خود.

 


 
.جوانترين موج سوار

 

 
جايلان آمور فقط دو سال سن دارد، اما در حال حاضر موج سواري حرفه ايست. اين پسر استراليايي که پدرش او را در اين کار بسيار همراهي مي کند، بارها مورد تحسين قرار گرفته است.
پدر جايلان اصلا از اينکه پسرش به دريا بيفتد، نگراني ندارد، چرا که پسر دوساله اش شنا بلد است و خود را به ساحل رسانده و منتظر پدر مي شود تا به او کمک کند.
 


 
جوانترين خالکوب

 


 
روبي ديکينسون با اينکه تنها 4 سالش است، ولي در خالکوبي براي خود در دنيا اسم و رسمي دارد.

روبي چهار ساله در حالي هر روز بعد از تمام شدن مهدکودک به تدريس خالکوبي مي پردازد که بزرگترين دغدغه همتايان و همسالانش اسباب بازي ها و تفريح هايشان است.


 
جوانترين تيرانداز

 

 
ميکو آندرس فيليپيني در سن 6 سالگي جوان ترين تيرانداز به شمار مي آيد. اين پسر بچه شش ساله با رقبايش در تيراندازي به اهداف متحرک رقابت تنگاتنگي دارد.

ميکو البته هم به خوبي نظم و انضباط را رعايت مي کند و هم به ديگران احترام مي گذارد.

جوانترين کارشناس IT

 

 
مارکو کالاسان از مقدونيه با 8 سال سن، جوانترين کارشناس IT است. او مي تواند از همين حالا و با همين سن کم شغل پر درآمدي داشته باشد، اما مشکل اينجاست که او هنوز کلاس سوم را هم تمام نکرده است.

مارکو که پدر و مادرش هم کارشناس همين رشته هستند، توانسته از آزمون هاي مايکروسافت به سلامت عبور کند

 
 

 
پیرترین حیوان زنده دنیا

جاناتان ( Jonathan ) نام لاک‌‏پشتی ست ۱۷۹ ساله در جزیره سینت هلینا ( Saint Helena ) که متعلق به بریتانیا می باشد.

 


 

این لاک‌پشت زاده ۱۸۳۲ می باشد که در سال ۱۸۸۲ در سن ۵۰ سالگی از جزیره سیشل ( Seychelles ) به عنوان هدیه همراه با ۳ لاک‌پشت دیگر به جزیره سینت هلینا آورده شد.

وی در سال ۱۹۳۰ توسط فرماندار سر اسپنسر دیویس (  Sir Spencer Davis ) نام گذاری شد و ادامه زندگی خود را در خانه و مزرعه فرمانداری این جزیره گذرانده است.

در سال ۲۰۰۸ روزنامه تلگراف در مقاله ای که در سایتش منتشر کرد ادعا کرد عکسی سیاه و سفید که در سال ۱۹۰۰ از یک لاک‏‏‌پشت در کنار یک زندانی جنگ بوئر ( Boer War ) گرفته شده است جاناتان می باشد که در آن موقع ۷۰ سال داشته است..




جاناتان در طول عمر خود ۸ پادشاه بریتانیایی ، از جورج پنجم ( George IV ) تا ملکه الیزابت دوم ( Elizabeth II ) و همچنین ۵۰ نخست وزیر را پشت سر گذاشته است.

و پس از گذشت سال ها هنوز سالم و سر حال می باشد و همراه با پنج لاک‌پشت دیگر به نام های دیوید ، اسپیدی ، اما ، فردریکا و میرتل ( David, Speedy, Emma, Fredrikca and Myrtle ) در مزرعه رسمی فرمانداری جزیره سینت هلینا زندگی می کند.

این لاک پشت بسیار بزرگ پیرترین جانور زنده جهان می باشد.

 

بزرگترین دخمه مردگان با 8000 مومیایی
زیرزمین این صومعه به پنج راهرو تقسیم شده است : بخش مردان، بخش زنان، بخش کشیشان صومعه، بخش راهبان و بخشی برای افراد بلند مرتبه جامعه همچون ارتشدارن، دانشمندان و وکلا. در بخش زنان قسمتی را نیز به دختران باکره اختصاص داده‌اند، که در آن، چهار دختر باکره در کنار یک صلیب آویزان شده اند.


یك اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌هایی عصر جدید كشف شوند. این اتفاق در حالی افتاد كه دخمه صومعه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدكنندگان از این دخمه، نزدیك به 8 هزار جسد مومیایی شده در حالی كه با میخ‌های درشت به دیوار آویخته شده بودند را كشف كردند.


http://cloud.lomography.com/576/382/0b/d71bdac019a9c43deb7f975542db58dde88f54.jpg

باستان‌شناسان در بدو ورود با اتاقی روبه‌رو شدند كه پر بود از اسكلت‌های بی‌شمار انسان‌هایی كه كنار هم ایستاده بودند و نكته قابل توجه آن بود كه تمامی مومیایی‌ها بر اساس شغلی كه داشتند كنار هم قرار گرفته بودند. آنها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دكترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دخترهای ازدواج نكرده و البته اتاقی نیز مخصوص كودكان روبه‌رو شدند. باستان‌شناسان پی‌بردند این اجساد كه به طور طبیعی مومیایی شده‌اند مربوط به مراسمی مذهبی هستند كه در نوع خود بی‌نظیر است.

http://cloud.lomography.com/576/382/2c/f9c1b8c265da00e48cbba96c09035fe1595da1.jpg

http://www.sacred-destinations.com/italy/images/palermo/capuchin/resized/palermo-capuchin-catacombs7-c-paradox.jpg
 
براساس اطلاعات به دست آمده، قدیمی‌ترین نعش موجود در این مقبره مربوط به راهبه سیلوسترو گابیو مربوط می‌شود كه سال 1599 مرده است. باستان‌شناسان او را سرسلسله جمع شدن این همه مومیایی كنار هم می‌دانند. او معتقد بود هوای خشك می‌تواند باعث ایجاد مومیایی طبیعی در انسان‌ها و البته زندگی دائمی آنها شود. به همین علت جنازه‌ها را از دیوار آویزان می‌كرد تا مایعات درون بدن آنها بتدریج خارج شود و سال‌ها بعد جنازه‌هایی كه مانند میوه‌های خشك شده تغییر حالت داده بودند را با سركه می‌شست و بعد از آن بود كه لباس‌های مردگان را برای ایستادن همیشگی‌شان در حالت مومیایی تنشان می‌كرد.

وقتی بر اولین پله این دخمه قدم می گذاریم به یاد این جمله از دانته بر روی کتیبه‌های دروازه‌های جهنم می‌افتیم : «هرکس وارد اینجا می‌شود باید رویاهایش را رها کند»

 http://www.sacred-destinations.com/italy/images/palermo/capuchin/palermo-capuchin-catacombs8-c-paradox.jpg
http://www.sacred-destinations.com/italy/images/palermo/capuchin/palermo-capuchin-catacombs-c-paradox.jpg

 سرزمین مردگان در حالی در ایتالیا کشف شده است که معروفترین و عجیب‌ترین جسدی که در این صومعه قرار دارد، جسد دختر بچه ی 2 ساله ای به نام روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته است که در سال 1920 به این صومعه تحویل داده شده است. جسد این دختر بچه در تابوتی قرار دارد که درب آن از شیشه است. چهره او بعد از گذشت سال‌ها همچنان طبیعی باقی مانده است.

 http://www.olceoktavia.com/wp-content/uploads/2009/08/3462396669_c58ab3da20.jpg
 روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته


 

جالب ترین موتور سیکلت دنیا


این وسیله که دارای 22 متر طول و قابلیت سوار کردن 25 نفر را دارد توسط کالین اولکس فرنگی، مرد 31 ساله انگلیسی ساخته شده. سرعت این وسیله 56 کیلومتر در ساعت بیان شده است.


 


نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت19:19---13 اسفند 1390
salam azizam kheili in matlabet jaleb bood taajob kardam
be manam sar bezan goolam


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ساعت 14:4 توسط زهره |